Tuesday 15 January 2013

Muka Aku Kena Ludah!




Aku Gila Update Entry

Harharharhar.... tak sopan sungguh...

Bila angin mereng update belog suda datang.... ini la jadiknye... SS update post due kali sehari sebab mentang-mentang belog ni aku yang punya... (haaa dapat tangkap tak, dapat tangkap tak maksud die kat situ...ngeh3...)

Pada masa dahulu...kira berbelas tahun dulu aku agak rapatla dengan dua orang sepupu pompuan yang dua-dua nye duduk depan rumah aje...sepupu belakang rumah tah tak tau masa tu macam mana, takde pulak memori dengan diorang masa kecik dulu.. so, aku tak rapat la tu kan ..sebab aku rasa diorang dah kawen masa tu.. hmm...

Aku ni anak ke-3 dari tujoh engkau.. dan masa tu atas dua orang abang, dan adik pompuan tak sure jugak dah ade ke belom time tu...klau ade pon maybe kecik lagi... 

Si sepupu berdua orang tu pon anak pompuan tunggal dalam keluarga... so, jadik lah aku adik tabung uji diorang...

HAHH??

Yang aku ingatla, aku selalu pegi maen maen rumah diorang... tumpang makan tumpang tido nanti mak marah hikhik... disebabkan sepupu berdua tu takde beradik pompuan so aku la selalu kena panggil...

...Lindaaa mari sini jap, tengok kuku dah potong ke belum (lebih kurangla, takdela nak ingat dialog dolu dolu tu)

'..ketep ketep ketep..' Yong pon tolong potong kuku tangan aku yang itam berkarat penoh taik cacing... aku bagaikan kucen jinak hanya membiarkan sahaja diperlakukan begitu, selesa gamaknye...

...Linda mari sini buat dandan... 
si linda pon terkebil kebil biji mata, kejap kejap kepala macam tertarik tarik kebelakang..
ouwchh, sakit...... tapi layyan je orang maen rambut... aku memang cukup suke orang belai rambut aku, boleh tido!

Dengan kak uji pulak, yang aku ingat kekadang ikot die outing,...ewahhh..

Linda...pegi siap jom ikut Kak Uji jalan... 
kadang-kadang ikut abg kak uji ni pegi dating plus pegi mandi mandi laut sekali ngan awek nye...hikhik...

emmm, banyak lagi la kot ceritanya zaman kecik-kecik dulu... masa kecik adela orang rajin  nak melayan masa besar dah jangan ngengada la Linda....!

Disebabkan aku ni macam spesis pantang diajak...Zass.. terus  bagitau kat mak... pastu dulu kalau kluar pon jarang lah naek kete, kecuali ngan family...diorang mane ade kete lagi mase tue... so, naek jelah BAS...

Yayyyy!!! 

Ececeyy.. ingat lagi, dapat naek bas suka sangatt amek seat tepi tingkap bas.. dulu kalau tak silap bas General wane hijaau pastu buruk buruk sket, naek pon bunyi bunyi kalau cakap kena pakai mic baru dengo...pastu terhenjut henjut siap boleh jatuh dari seat kalau time pak drebar tu buat lap...pergghhh...

Satu lagi Perak Roadways wane puteh merah.. pon kondisi same lebih kurang macam keterangan bas diatas... oke, sila refer balik diatas.

Taktaula bas ni wujud ke tak sekarang...sebab aku jarraannng naek bas dah, last masa zaman U dulu masa balik kampung.

Satu hari tue nak pegi Ipoh... yay! 
giler excited jee sebab takpenah pegi dan rasa macam jauh sangat dah tu, padahal sekarang ulang alik je Ipoh-Bote, rilek jee... skrg kawen ngan orang Ipoh katekan...

Masa nak keluar tu dah tanye mak siap siap..
"Mak, Yong ajak Linda pegi Ipoh..nak ikuttt..." aku yang jenis kuat merajuk so memang selalu dapat permission hahahah.... hati pon riang dapat pegi jalan... mintak mintak la dapat cekelat ke keropok ke kang huhuhu... 
ade jugak slalu tu rase malas arr ikut diorang ni, bossannn... tapi ntah kenape mulot macam terkunci folo je..

Pegi bus stop...Tak lame lepas beli tiket kat makcik tiket,bas pon datang... cessssstt, bunyi enjin bas tu berenti ambek kitorang then bawak pegi Ipoh..

Waaaaa seronoknyeee naek bassss... hahahahahah... mase tu macam besar sangat bas, padehal aku yang kecik.

Well, macam biassee.. port aku tepi tingkap... ala rasenye masa tu memang sepupu offer dok situ...
Linda duduklah tepi tingkap ni.., die macam malas pulak nak dok tepi tingkap... aku tak menolak.

Wieeeeeeee.... jerit aku dalam hati , takdenye menjerit betoi betoi, malu...

Seronok oooo letak muke tepi tingkap pastu angin kene muke ko, rambut terbang terbang kebelakang... agak nak nganga mulot pon boleh...boleh makan angin tu, ngap ngap ngapp...

Aku tak payah mention la ni bas henti henti kan?

So macam lamee je nak sampai destinasi... asek asek jalan sket benti ambek orang, jalan sket benti amek orang... bile nak sampai daaa... aku tak sabor nak jalan jalan karang nii....

Sedang aku sebok melayan perasaan dibuai angin bas tu, aku nampak bas berenti ambek sorang uncle India tua ni... die sorang je.

Masa naik, mulut die kudap kudap  makan sireh ke ape ntah... pastu merapu rapu sorang sorang...dalam pale otak aku pon pikir...Gila die ni..

Die duduk depan seat aku tepi tingkap, tak ingat selang seat ke tak tapi depan aku diee jee...
Aduss. orang gile nihh.

Takpe, aku hanya perlu teruskan letak muke tepi tingkap tanpa menghiraukan die. wieee wieeyy wieyyyy... tapi masa tu agak terganggu jugakla aktiviti aku sebab die tak abes bising menyanyi lah ape lah... Bau? agak ade jugakla bau tu...eeee....

Aku dengar drebar macam tegur die... 
"heyy jangan bising la..diam laa..lu bising  kacau olang la macchaa..." lebih kurang. 

Tiba-tiba.....




Puii..!

Die MELUDAH ke luar tingkap...


******************

Macam tak sanggup nak abeskan cerita nie... perlu ke aku sambungkan abes cerita nie???..perlu ke aku suruh korang sume bayangkan...???

takpela aku teruskan, natijahnye...
MUKA AKU KENA LUDAH ORANG GILA..


*************


Why this is happen to me??? whyyyy?? whyyyy????

.....Dan aku pon terkedu disituuuuuuuuuu, sadis sungguh aku sambil menyapu sisa sisa aiyaq liuq die kat muke aku....eeyyyarrrkkk.... 

tak lama kemudian...rinnnnggggg....! 

dan orang gile tu tekan loceng.die pon turun.dan berlalu pergi.dan meninggalkan aku dalam keadaan terkebil kebil terpaksa pasrah... sepupu aku bole gelak pulak. lega la tu. dalam hati mesti kate... 'untung aku tukar tempat duduk td, selamat aku...'


Oley itu,Sekian padan muke aku...=.='



No comments:

Post a Comment